قیمت سایت فروشگاه اینترنتی
قیمت سایت فروشگاه اینترنتی
بسیاری از افرادی که قصد طراحی یک سایت فروشگاهی را دارند، اولین سوالی که مطرح میکنند، مربوط به هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی است. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تعرفه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ابتدا به شرایط و منابع مالی که در اختیار دارید و در نهایت به نیازها، امکانات، ویژگیها، روش طراحی سایت و سایر عوامل مربوطه وابسته است. به عبارت دیگر، نمیتوان یک هزینه ثابت برای طراحی سایت فروشگاهی تعیین کرد. در ادامه، به بررسی جزئیات دقیق تعرفه و قیمت طراحی سایت میپردازیم.
سایت فروشگاهی شما به عنوان ویترین کسب و کارتان عمل خواهد کرد و بنابراین شما باید تمام اصول و استانداردهای لازم را برای طراحی آن در نظر بگیرید. در ادامه، به بررسی هزینه طراحی سایت فروشگاهی حرفهای میپردازیم.
چه چیزهایی برای ایجاد یک وبسایت فروشگاهی نیاز است و از کجا باید شروع کرد؟ یکی از اصلیترین سوالاتی که در ذهن هنگام برنامهریزی برای راهاندازی یک وبسایت فروشگاهی پیش میآید. علاوه بر این، مهمترین نکته این است که چقدر هزینه لازم برای راهاندازی یک وبسایت فروشگاهی مقرون به صرفه است.
محاسبه تقریبی هزینه طراحی و راهاندازی یک وبسایت به شما در تدوین استراتژی و محاسبه مقدار سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار آنلاین خود بسیار کمک میکند. بدون داشتن یک استراتژی و نقشه راه قوی، به طور عملی دستیابی به موفقیت تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل، در این مقاله، سعی میکنیم به شما به درستی هزینه تقریبی راهاندازی یک وبسایت فروشگاهی ارائه دهیم تا به شما در تدوین استراتژی کسب و کار خود کمک کنیم.
روشهای مختلف طراحی سایت فروشگاهی
به طور کلی، برای طراحی هر سایت فروشگاهی دو روش مختلف وجود دارد. روش اول، طراحی سایت اختصاصی است، و روش دوم، استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) میباشد.
در روش اول، شما وظیفه طراحی و راهاندازی وبسایت را به یک شرکت یا متخصص طراحی سایت میسپارید. به این معناست که با کمک توسعهدهندگان حرفهای، یک سایت سفارشی ویژه برای شما ساخته میشود که برای تمام نیازها و هدفهای شما برنامهنویسی شده و به طور ساده، میتوان گفت میرود به خیاط بروید و سفارش کتی مناسب خودتان را به سفارش بدهید.
اما در روش دوم، از CMS های معروف استفاده میشود. CMS به معنای سیستم مدیریت محتوا است و در انواع مختلفی مانند دات نت نیوک، وردپرس و جوملا در بازار وجود دارد. به عنوان مثال خرید کت آماده از فروشگاه، استفاده از CMS مشابه است. این سیستمها چارچوبی آماده هستند که نیازی به برنامهنویسی و طراحی از ابتدا ندارند و تا حد زیادی فرآیند را آسان میکنند.
برای انتخاب بهترین و به صرفهترین روش برای طراحی سایت فروشگاهی خود، لازم است مزایا و معایب هر دو روش را مورد بررسی قرار دهید.
انتخاب بین طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی و آماده چیست؟
در طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی، همه چیز بر اساس نیازها و خواستههای شما ساخته میشود. از جزئیات کوچک تا ساختار کلی، همه چیز به صورت کدنویسی انجام میشود تا سایت فروشگاهی شما دارای ویژگیهای دلخواه شما باشد. با این حال، این فرآیند نسبت به استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) زمان بیشتری میطلبد و نیازمند جلسات، بررسیها و ارزیابیهای فراوان است.
اما نکته مهم این است که در طراحی سایت اختصاصی، علاوه بر زمان بیشتر، هزینههای بیشتری نیز صرف خواهد شد. هزینهای که شما برای طراحی سایت اختصاصی خود به برنامهنویسان و افراد متخصص پرداخت میکنید، به علاوه هزینههای بالای پشتیبانی، بسیار بیشتر از روش دیگر خواهد بود. البته، این مسئله کاملاً به استراتژی کسب و کار شما و سرمایهای که برای این موضوع در نظر گرفتهاید وابسته است.
در روش دوم، یعنی استفاده از یکی از سیستمهای مدیریت محتوا، هزینههای زمانی و مالی به مراتب کمتر هستند. به علاوه، دیگر به وابستگی به متخصصان و برنامهنویسان نیازی نیست. همه چیز از قبل کدنویسی شده و آماده است و شما حتی میتوانید خودتان راهاندازی کامل سایت را به عهده بگیرید! این به معنای صرفهجویی قابل توجهی در هزینهها است.
اگرچه در طراحی سایت اختصاصی میتوانید طراحی خاص و خلاقانهای داشته باشید، اما استفاده از سی ام اسها کمتر ویژگی منحصر به فردی دارد. با این حال، سی ام اسهای منبع باز (open source) مانند وردپرس به طور مداوم توسط متخصصان و برنامهنویسان بهروزرسانی میشوند و مشکلات آنها رفع میشود، در حالی که ارتقا سایتهای اختصاصی زمانبر است.
اگرچه قبلاً باور بر این بود که سایتهای اختصاصی امنیت و سرعت بهتری دارند، اما باید گفت که سایتهایی که با سیستمهای مدیریت محتوا طراحی میشوند نیز به واسطه پلاگینهای ویژه برای سرعت و امنیت سایت، در این دو زمینه قدرتمند هستند.
بنابراین، میتوان گفت که در حالی که در سایتهای اختصاصی همه چیز بر اساس سلیقه شما کدنویسی میشود، هزینه بالای طراحی، پشتیبانی و توسعه سایت به علاوه کند بودن روند طراحی مواردی هستند که باید در انتخاب این شیوه طراحی سایت مدنظر قرار دهید.
سرعت طراحی سایت با CMS همچنین هزینه کمتر و عدم نیاز به دانش کدنویسی، آن را به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهایی که به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستند، تبدیل کرده است.
هزینه تقریبی طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با در نظر گرفتن همه هزینهها، شامل خرید هاست و دامنه، برنامهنویسی، پشتیبانی و توسعه رقمی، حدود 100 میلیون تومان (تا زمان نگارش این متن) خواهد بود، در حالی که قیمت قالب فروشگاهی آماده کمتر از 300 هزار تومان است.
اما انتخاب گزینه کمهزینهتر و در عین حال ساده و کاربردی، استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا است. بهطور خاص، از وردپرس صحبت میکنیم. دلیل این امر نیز این است که وردپرس امروزه محبوبترین سیستم مدیریت محتوا است، زیرا رایگان است و هزینههای طراحی و پشتیبانی آن بسیار کمتر از گزینههای دیگر است (طبق آمار سال 2020 سایت Kinsta، حدود 34 درصد از وبسایتها در سراسر جهان، وردپرسی هستند). برای محاسبه هزینهها، بهتر است ابتدا مراحل طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را بررسی کنیم.
سوالی دارید؟ منتظر تماس شما هستیم : 09127259609
طراحی یک سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس به مراحل زیر تقسیم میشود:
1. خرید هاست و دامنه:
اولین قدم برای طراحی هر سایتی، از جمله سایت فروشگاهی، خرید هاست و دامنه است. باید نام دامنه موردنظر را ثبت کنید، که میتواند نام کسب و کار یا هر نام دیگری باشد که ماهیت کسب و کار را نمایان کند. سپس باید یک هاستینگ مناسب برای سایت خود انتخاب کنید و پنل میزبانی را از شرکت موردنظر خریداری کنید.
2. خرید قالب:
بعد از نصب وردپرس، قالب مناسب برای سایت خود را خریداری کنید. در صورت طراحی سایت فروشگاهی، قالب وردپرسی ووکامرس محبوب و قدرتمند است. معروفترین بازار قالبهای وردپرسی تم فارست است، اما این قالبها فارسی نیستند و نیاز به ترجمه دارند. در صورتی که قالب مد نظر خود را از تم فارست انتخاب کردید برای فارسی سازی قالب می توانید با ما در ارتباط باشید تا در کمترین زمان ممکن و قیمت مناسب برای شما قالب را فارسی سازی کنیم.
3. راهاندازی قالب:
بعد از خرید قالب، آن را نصب و راهاندازی کنید. میتوانید از فیلمهای آموزشی و راهنمای نصب قالب که هنگام خرید در اختیارتان قرار میگیرد، استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید، میتوانید نصب و راهاندازی قالب را به متخصصان مربوطه بسپارید.
4. تولید محتوا و ورود داده:
سایت فروشگاهی شما به محتوا نیاز دارد. باید عکسها و ویدئوهای محصولات، توضیحات محصولات و سایر اطلاعات موردنیاز درباره فروشنده، روش پرداخت و بازگشت محصول را وارد کنید. محتوای شما باید دقیق، قابل فهم، جامع و بهینه باشد. بهینهسازی برای موتورهای جستجو بسیار مهم است تا وبسایت شما در نتایج برتر قرار بگیرد. میتوانید از تخصص نیروی تولید محتوا که در زمینه سئو هم مهارت دارد، استفاده کنید.
با توجه به مراحل فوق، هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس به صورت تقریبی به شرح زیر است:
- هزینه خرید هاست: 400,000 تومان
- هزینه خرید دامنه (.ir): 25,000 تومان
- هزینه خرید قالب فروشگاهی: 300,000 تومان
- هزینه خرید افزونههای ضروری (سئو، امنیت و...): 200,000 تومان
- جمع کل: 925,000 تومان
در جدول زیر، پارامترها و مقادیر آنها برای قیمت سایت فروشگاهی ارائه شده است:
| پارامترها | پایه | پیشرفته | حرفهای |
|----------------------------------------------------------|-------------|-------------|-----------|
| قابلیت سفارش آنلاین و درگاه بانک | ✔ | ✔ | ✔ |
| ورود بینهایت محصول و دسته بندی | ✔ | ✔ | ✔ |
| امکان تغییر قالب توسط مدیر فروشگاه | ✔ | ✔ | ✔ |
| قالب واکنشگرا و با قابلیت تطبیق هوشمند | ✔ | ✔ | ✔ |
| ساخت نامحدود انواع صفحات و منوها | ✔ | ✔ | ✔ |
| اتصال به سیستم های خرید پستی کشور | ✔ | ✔ | ✔ |
| چندین روش ارسال و پرداخت همزمان | ✔ | ✔ | ✔ |
| جستجوی هوشمند کالا بر اساس ویژگی | ✔ | ✔ | ✔ |
| اتصال به درگاه های پرداخت مستقیم بانکی | ✔ | ✔ | ✔ |
| اتصال به درگاه های واسط بانکی | ✔ | ✔ | ✔ |
| مدیریت سفارشات و تعیین وضعیت سفارش | ✔ | ✔ | ✔ |
| پیشنهاد کالاهای مرتبط و مشابه فروشگاه | ✔ | ✔ | ✔ |
| وبلاگ فروشگاه (تولید محتوا) | ✔ | ✔ | ✔ |
| مگامنو حرفهای (مشابه دیجی کالا) | ✔ | ✔ | ✔ |
| اتصال به سامانه پیامک | ✔ | ✔ | ✔ |
| افزودن محصول به لیست علاقمندیها | ✔ | ✔ | ✔ |
| گالری عکس برای هر محصول | ✔ | ✔ | ✔ |
| قراردادن ویدیو برای هر محصول | ✔ | ✔ | ✔ |
| خبرنامه ایمیلی | ✔ | ✔ | ✔ |
| نمایش تصویر ۳۶۰ درجه از محصول | ✖ | ✔ |✔ |
| مشاهده نمودار تغییر قیمت | ✖ | ✔ | ✔ |
| پیشنهاد شگفتانگیز کالا | ✖ | ✔ | ✔ |
| مقایسه پیشرفته محصولات | ✖ | ✔ | ✔ |
| اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی | ✖ | ✔ | ✔ |
| تبلیغات بنری در بخشهای مختلف | ✖ | ✔ | ✔ |
| فروش محصولات دانلودی و مجازی | ✖ | ✔ | ✔ |
| بخش حسابداری و کنترل موجودی انبار | ✖ | ✔ | ✔ |
| فیلتر بر اساس ویژگی محصولات | ✖ | ✔ | ✔ |
| ایجاد نامحدود کوپن تخفیف و تاریخ انقضا | ✖ | ✔ | ✔ |
| قابلیت خرید بدون ثبت نام | ✖ | ✔ | ✔ |
| استانداردهای اخذ نماد الکترونیک | ✖ | ✔ | ✔ |
| اپلیکیشن فروشگاهی اندروید | ✖ | ✔ | ✔ |
| چند فروشندگی و همکاری در فروش | ✖ | ✖ | ✔ |
| پنل اختصاصی برای هر فروشنده | ✖ | ✖ | ✔ |
| بازاریابی محصولات توسط کاربران | ✖ | ✖ | ✔ |
| پنل بازاریابی اختصاصی برای هر کاربر | ✖ | ✖ | ✔ |
| سئو با قابلیت ایندکس آنی (Auto Ping) | ✖ | ✖ | ✔ |
| پیشنهاد هوشمند بهترین کلمات کلیدی | ✖ | ✖ | ✔ |
| امکان ارائه قیمت عمده و خردهفروشی | ✖ | ✖ | ✔ |
| پست خودکار به صفحه اینستاگرام | ✖ | ✖ | ✔ |
| اتصال فروشگاه به تلگرام و درج مطلب | ✖ | ✖ | ✔ |
| ارسال پیام و فاکتور به تلگرام مشتری | ✖ | ✖ | ✔ |
| ثبت نقد و بررسی محصول | ✖ | ✖ | ✔ |
| صفحه ویژه پیشنهادهای شگفتانگیز | ✖ | ✖ | ✔ |
| نمایش هوشمند محصولات مشاهده شده | ✖ | ✖ | ✔ |
| صدور فاکتور و پیشفاکتور | ✖ | ✖ | ✔ |
| تشخیص هوشمند علاقهمندی مشتری | ✖ | ✖ | ✔ |
| قابلیت چندزبانه شدن | ✖ | ✖ | ✔ |
| قیمت سایت فروشگاهی (تومان) | 4,900,000 | 7,900,000 | 10,900,000 |
نتیجه گیری
بهترین گزینه برای راهاندازی سایت فروشگاهی با هزینه کمتر و مناسبتر استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این سیستم شما را از برنامهنویسی و هزینههای اضافی آن رها میکند. همچنین با آموزش در زمینه وردپرس میتوانید خودتان مدیریت وبسایت را برعهده بگیرید.
سوالی دارید؟ منتظر تماس شما هستیم : 09127259609